تعمیر چیلر در اصفهان

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آموزش شارژ گاز چیلر

علی صادقی | سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶ ق.ظ

 

برای شارژ گاز چیلر ابتدا بایستی سیستم را تحت فشار گاز ازت تست و از عدم نشتی در کلیه نقاط سیستم مطمئن شد.

از سالم بودن فیلتر درایر یا کر درایر مطمئن شوید. میزان روغن کف کمپرسور چک شود تا1/2 شیشه سایت گلاس باشد در صورت کمبود شارژ گردد .

سپس با تخلیه گاز ازت سیستم تحت وکیوم کامل قرار داده شود تا عاری از رطوبت وهوا گردد . حدود 4 ساعت سیستم تحت تست در حالت وکیوم بماند .آنگاه پس از عدم تغییر در فشار وکیوم میتوان نسبت به شارژ سیستم اقدام نمود.

تعمیر چیلر در اصفهان 

 

 

 


نکاتی که قبل از شروع شارژ بایستی انجام شود

1-هیتر کمپرسور برای مدت حداقل 4ساعت قبل از شارژ جهت گرم شدن روغن کمپرسور در سرویس قرار داده شود

2- کلیه شیر های سیستم در حالت باز باشند مسیر آب اواپراتور باز و پمپ آب در سرویس قرار داده شود واز سیتم هواگیری کامل انجام شده باشد .اگر کندانسور از نوع آبی است بایستی ضمن چک نمودن فن وتسمه ها و تمیز بودن سیستم و وصل وارتفاع آب در تشتک کولینگ تاور قبل از استارت چیلر واقدام به شارژ 20دقیقه زودتر پمپ و فن کولینگ جهت خنک شدن آب روشن گردد .

حال می توان با برقراری اتصالات شیلنگهای منیفولد شارژ به سیستم و سیلندر گاز فریون  ابتدا هوای داخل شیلنگها پرچ گردد سپس سیستم در حالت خاموش تا فشار حداقل 50psi بوسیله یاز نمودن مسیر کپسول گاز وسیستم شارژ گردد.

سپس با جمپر نمودن کنترل لوپرشر سیستم استارت و شارژ ادامه یابد سیستم باید تا فشار ساکشن حدود 75psiو دیسچارج حدود260psi شارژ گردد و سایت گلاس بصورت پر باشد و آمپر مصرفی کمپرسور در حالت فول لود کامل ودمای آب 12درجه سانتیگراد با آمپری که روی پلاک سیستم همخوانی داشته باشد .در پایان شارژ بایست لوپرشر از حالت جمپر خرج و به حالت اولیه برگردد.

برای تست درایر بایستی دمای گاز ورودی به درایر با دمای گاز خروجی از درایر یکسان باشد .

تعمیر چیلر در اصفهان 

 

 

در صورت افت دما در خروجی درایر دال بر گرفتگی و عملکرد نامناسب درایر است. در سیستمهایی که روغن کمپرسور از روغنهای معدنی یا مینرال اویل شارژ شده نمیتوان از گازهای جدید وسازگار با لایه اوزن مانند R407C یا 134Aاستفاده نمود و این گازها فقط با روغن پلی استر قابل استفاده میباشد .اما گاز های قدیم مانند R22 ,و...را میتوان با هر در روغن در سیستم شارژ نمود

 

 

تعمیر چیلر در اصفهان 

  • علی صادقی

آشنایی با انواع چیلر تراکمی

علی صادقی | شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۹ ق.ظ


نحوه عملکرد چیلرهای تراکمی به این صورت است که گاز به وسیله کمپرسور، متراکم می شود . گاز متراکم شده به کندانسور وارد شده و  توسط آب یا هوای محیط، خنک شده و به مایع تبدیل می‌شود. این مایع با عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد. این کاهش فشار باعث تبخیر مایع شده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباط هستند خواهد شد. سپس گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.


با عبور بخار با سرعت در یک مسیر هوای کندانسور مکیده می‌شود. خلاء در کندانسور به علت تبدیل بخار به اب و اختلاف حجم بین بخار و اب ایجاد می‌گردد.

 

تعمیر چیلر در اصفهان

 


انواع چیلر تراکمی


چیلر تراکمی رفت و برگشتی


چیلر تراکمی اسکرو


چیلرهای تراکمی اسکرال Scroll


سانتریفیوژ

 

تعمیر چیلر در اصفهان


اجزای تشکیل دهنده چیلر تراکمی

 


الکتروموتور


کوپلینگ


کمپرسور


لوله رانش


کندانسور


لوله خروج مایع مبرد از کندانسور


شیر سرویس کندانسور


شیر تغذیه ماده مبرد


فیلتر درایر یا صافی رطوبت گیر


شیر برقی


شیشه رویت یا سایت گلاس


اواپراتور


شیر انبساط ترموستاتیک


لوله مکش


تابلو وسایل اندازه‌گیری و کنترل فشار

 

تعمیر چیلر در اصفهان

 

 

 

 


کمپرسور چیلرهای جذبی 

 

کمپرسور از اجزای مهم و قلب سیستم های تبریدی است. تقسیم بندی کمپرسورها بستگی به عملکرد آنهاست .


انواع کمپرسور

 


کمپرسور پیستونی


کمپرسور دوار


کمپرسور پیچی یا اسکرو


کمپرسور حلزونی یا اسگرال


کمپرسور ها گریز از مرکز

 

 

تعمیر چیلر در اصفهان

 

 


 

نکات مهم در تعمیر چیلر 

 

دمای آب رفت برج خنک کن بایستی ۲۸ درجه سانتیگراد باشد.


دمای آب برگشت برج خنک کن بایستی ۵ درجه سانتیگراد با رفت اختلاف داشته باشد.


فشار گاز فریون در مکش چیلر تراکمی بایستی ۴۵ تا ۷۵ پیاسآی ورانش ۲۰۰ تا ۲۶۰ پیاسآی باشد با کندانسور آبی.


هنگامی که می‌خواهیم گاز تزریق کنیم بایستی شیر سرویس آن را ببندیم.


در حالت کارکرد چیلر تمامی شیرهای آن بایستی باز باشد. مکش - رانش - مایع.


برای روشن کردن چیلر ابتدا فن برج سپس پمپ فن کوئل و بعد از آن پمپ برج را روشن می‌کنیم.


برای وکیوم کردن چیلر بایستی چیلر خاموش باشد.


برای روغن زدن هم بایستس دستگاه خاموش باشد.


فشار روغن حداقل PSi 20 بیشتر از درجه فشار مکش باشد.


سطح شیشه نشان دهنده مایع مبرد باید صاف و بدون حالت کف زدگی باشد.


روغن داخل کمپرسور حدود ۱/۲ سطح شیشه روغن نما باشد و اگر از ۱/۴ سطح شیشه کمتر باشد روغن لازم را تأمین کنید.


مقدار اسید برای هر ظرفیت چیلر معادل ۱/۵ کیلوگرم پیشنهاد می‌شود.


از گیج قرمز برای فشار زیاد و تست ازت استفاده می‌شود.


از گیج آبی (یا سبز) برای فشار کم و وکیوم کردن دستگاه چیلر استفاده می‌شود.


در کنار دریا فشار وکیوم بایستس ۱٫۲۹ اینچ جیوه باشد و در تهران ۲۷ اینچ جیوه.

 

تعمیر چیلر در اصفهان

 

 

سرویس نگهداری دوره ای و تعمیر چیلر در اصفهان توسط شرکت حامی سرویس ایران

 

استفاده از تکنسین های حرفه ای و آشنا به دانش روز

 

پاسخگویی شبانه روزی

 

گارانتی بر روی تعمیرات و خدمات 

 

گارانتی بر روی قطعات مصرف شده

 

ارائه فاکتور رسمی

 

قیمت ها بر اساس نرخ مصوب

  • علی صادقی